Mobiele telefoon
Gaat uw kind voor het eerst naar de brugklas? Dan mag u een mobiele telefoon met abonnement aanvragen.
Voor wie?
- Brugklassers uit Den Haag
- In bezit van een Ooievaarspas
- Uw inkomen is tot maximaal 130% van het wettelijk sociaal minimum
Twijfelt u of u in aanmerking komt. Bel ons tijdens het spreekuur.
Wanneer?
Begin juni ontvangt u van ons een aanvraagformulier en bruikleenovereenkomst.
Eigen bijdrage
Voor een abonnement met de mobiele telefoon betaalt u een eigen bijdrage van € 50. Voor alleen een abonnement betaalt u € 25. Dit is eenmalig.
Wat krijg ik?
Het pakket bestaat uit een telefoon (Samsung Galaxy A34), sim kaart, beschermhoes en screenprotector. Het abonnement is met onbeperkt bellen, 20GB data en onbeperkt sms’en.
Let op: het abonnement kan alleen in Nederland worden gebruikt.
Hoe werkt het?
De aanvraag voor een mobiele telefoon verloopt in een aantal stappen:
- U ontvangt begin juni een envelop van Leergeld Den Haag.
- Daarin vindt u een aanvraagformulier en bruikleenovereenkomst.
- Dit is alleen voor uw kind dat naar de brugklas gaat.
- Beide formulieren stuurt u ingevuld en ondertekend terug. Dit kan in de retourenvelop. Een postzegel is niet nodig.
- We sturen u een email over het bestellen.
- De telefoon en/of het abonnement worden bezorgd op uw adres.
Veelgestelde vragen en antwoorden
-
Ik kan de eigen bijdrage niet betalen. Wat nu?
Staat u ingeschreven bij de Voedselbank? Dan vragen wij bewijs op en kan de eigen bijdrage vervallen.
Staat u ingeschreven bij een bewindvoerder en leeft u van leefgeld? Dan vragen wij bewijs op en kan de eigen bijdrage vervallen.
Twijfelt u over de eigen bijdrage? Neem contact met ons op.
-
Hoe vaak mag ik een telefoon aanvragen?
Een mobiele telefoon kunt u maar één keer aanvragen. Alleen als uw kind naar de brugklas gaat.
-
Hoe zit het met het abonnement?
Het abonnement wordt elk jaar met een jaar verlengd. Uw kind kan maximaal 5 jaar gebruik maken van het abonnement. U krijgt hier elk jaar bericht over. Dit doen we door een SMS te sturen.
Bellen en sms’en mag alleen in Nederland. Bellen en sms’en in Nederland is onbeperkt. Er is 20GB data beschikbaar per maand.
-
Mijn mobiel is gestolen of ik ben mijn mobiel verloren, wat nu?
We vervangen een gestolen mobiele telefoon niet. Wel ontvangen wij graag een aangifte. Een simkaart kunnen wij in overleg met u blokkeren en vervangen.
-
Het beeldscherm is kapot, wat nu?
Een telefoon met een kapot scherm kan niet via ons worden gerepareerd. De garantie vervalt ook bij een kapot scherm.
Als de telefoon kapot is, kan de simkaart in een andere telefoon gebruikt worden. Neem eerst contact met ons op, zodat wij dit kunnen registreren. Belt u niet? En gebruikt u de simkaart in een andere telefoon? Dan kunnen we de simkaart blokkeren.
-
De mobiele telefoon doet niets meer, wat nu?
Kom bij ons langs, dan kijken we samen. We zitten aan de Newtonstraat 4V. Of bel ons in de ochtend tussen 9.00 uur en 12.30 uur op telefoonnummer 070-3601337.
-
Ik ben mijn pin of puckcode kwijt, wat nu?
Neem contact met ons op. Wij kunnen de juiste pin en puckcode altijd opzoeken.
-
Wat betekent bruikleen?
U heeft de mobiele telefoon van uw kind in bruikleen. Elk jaar besluiten we of het abonnement nog een jaar doorloopt. Wanneer wij het abonnement moeten opheffen, hoort u dit op tijd van ons. Dan hoort u ook als u de telefoon moet inleveren.
-
Wanneer hoor ik of mijn abonnement doorloopt?
Ongeveer 2 tot 3 maanden voordat het jaarabonnement stopt (1 juli) hoort u van ons of het abonnement nog een jaar wordt verlengd.
-
Wat gebeurt er als mijn abonnement stopt?
U hoort van ons 2 tot 3 maanden voor het einde van het abonnement dat het stopt. Het abonnement verandert dan in een prepaid abonnement. U bent dan vrij om met behoud van nummer een andere provider te kiezen.